Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel, przedstawił 22 wreśnia publiczności nowego Opla Mokkę. Prezentacja odbyła się w centrali firmy w Rüsselsheim.

Ze względu na rygorystyczne zasady higieny, tylko niewielka publiczność mogła uczestniczyć w premierze na żywo. Nikt jednak nie musi niczego przegapić, ponieważ film z tego wydarzenia jest dostępny w serwisie YouTube.

Nowy Opel Mokka wzbudza emocje i wyznacza przyszłość marki. Mokka jest pierwszym modelem marki z nowym obliczem – panelem przednim Opel Vizor. Samochód zaprojektowany z myślą o wzbudzaniu emocji zapowiada przyszły kierunek stylistyczny marki. Nowością jest również przeprojektowany znak Blitz, czyli błyskawica Opla, a także centralnie umieszczona nazwa modelu na tylnej klapie. Nowa Mokka jest też pierwszym Oplem z deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem. Jest to wreszcie pierwszy Opel od samego początku sprzedawany zarówno z napędem elektrycznym, jak i z bardzo oszczędnymi silnikami spalinowymi. Nowego Opla Mokkę można zamówić już teraz w atrakcyjnej cenie już za 79 990 zł (wszystkie ceny, to sugerowane ceny detaliczne z VAT w Polsce).

„Wraz z nową Mokką, praktycznie na nowo odkryliśmy Opla. Tutaj w Rüsselsheim zaprojektowaliśmy i opracowaliśmy samochód od podstaw. Cały zespół pracował z bezprecedensową pasją i niezachwianym zaangażowaniem, aby poprowadzić Opla we wspaniałą i ekscytującą przyszłość. Już od rozpoczęcia przyjmowania zamówień nowa Mokka jest dostępna jako samochód napędzany benzyną, olejem napędowym lub wyłącznie napędem elektrycznym – wybór należy do klienta” - mówi dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

Ambasador marki Opel, Jürgen Klopp, całkowicie podziela ten entuzjazm. Widział już przedprodukcyjny samochód na wiosnę, którym miał możliwość przejechania się. Dlatego menadżer drużyny FC Liverpool nie mógł się oprzeć okazji, aby przesłać swoje gratulacje za pośrednictwem wideo, w typowym dla Kloppa stylu: „Nowa Mokka wyglądała naprawdę fajnie w swoim wojennym kamuflażu, ale teraz, w rzeczywistości? Szczerze mówiąc, jest niesamowita! I co najlepsze, jeździ tak dobrze, jak wygląda!”

Ceny bezemisyjnej Mokki‑e rozpoczynają się już za 139 900 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce). Prawie bezgłośny napęd elektryczny rozwija moc aż 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według cyklu WLTP1 akumulator o pojemności 50 kWh pozwala na przejechanie do 324 kilometrów na jednym ładowaniu.

Imponujące wzornictwo: Mokka jest pierwszym modelem zaprojektowanym według nowej koncepcji stylistycznej Opla i wyposażonym w Pure Panel

Nowy Opel Mokka zwraca uwagę perfekcyjnymi proporcjami i precyzją w najdrobniejszych szczegółach. Krótkie zwisy i szeroki rozstaw kół podkreślają odważną i bezkompromisową sylwetkę kompaktowego pięciomiejscowego modelu o długości 4,15 metra. Przód jest zdominowany przez niepowtarzalny panel przedni – Opel Vizor. Osłania on „twarz” nowego Opla jak przyłbica hełmu, integrując przedni wlot powietrza, reflektory LED i zaprojektowany na nowo znak Opla – Blitz w jeden spójny element. Nazwę Mokka po raz pierwszy umieszczono pośrodku tylnej klapy. Słowo „Mokka” jest zapisane specjalną czcionką, która w zamyśle jej twórców ma kojarzyć się z techniką, płynnością i dynamiką.

Stylistyczna przejrzystość panuje również we wnętrzu. Nowy Pure Panel to zestaw dwóch wyświetlaczy, które pomagają skupić się na najważniejszych informacjach. W przeciwieństwie do kokpitów przeładowanych danymi i przełącznikami Pure Panel jest wyjątkowo czytelny. Wszystkie komunikaty są uporządkowane i natychmiast zrozumiałe. Projektanci Opla przywiązywali dużą wagę do cyfrowej detoksykacji. Zadbali o to, by obsługa systemu była intuicyjna i nie rozpraszała kierowcy. Najważniejsze funkcje wciąż są sterowane przyciskami, więc nie trzeba się do nich przebijać przez wielopoziomowe menu.

Wybór klienta: napęd elektryczny lub nowoczesne silniki spalinowe

Nowa Mokka jest pierwszym w historii samochodem Opla, który od samego początku sprzedaży będzie dostępny w wersji w pełni elektrycznej, jak również z silnikami spalinowymi – dzięki multienergetycznej platformie CMP. Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) rozwija 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od razu po ruszeniu z miejsca. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy - Normal, Eco i Sport. Dzięki 50 kWh akumulatorowi Opel Mokka‑e może przejechać na napędzie w pełni elektrycznym do 324 kilometrów (według WLTP1). Nowa Mokka‑e obsługuje wszystkie opcje ładowania prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Sprawność akumulatora jest objęta gwarancją marki Opel przez osiem lat lub 160 000 kilometrów.

Dzięki specjalnym rozwiązaniom dla pojazdów elektrycznych w ramach OpelConnect i aplikacji myOpel, jazda nowym Oplem Mokką‑e jest jeszcze prostsza i bardziej relaksująca. Odpowiednie aplikacje ułatwiają korzystanie z tych funkcji.

Żwawe, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężny oferują moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa według NEDC, dane wstępne2: 4,8–3,8 l/100 km; emisja CO2: 111–100 g/km).

Wysoka sprawność i dynamiczne osiągi to cechy wyróżniające nowe silniki. Tarcie wewnętrzne i związane z tym straty zostały zminimalizowane. Również turbosprężarka reaguje natychmiast, znacznie zwiększając moment obrotowy przy niskich obrotach. Silniki współpracują z nowoczesną sześciobiegową przekładnią manualną lub płynnie działającym ośmiostopniowym automatem z manetkami zmiany biegów.

Ponadto zespół inżynierów z Rüsselsheim szczególnie postarał się o znaczące obniżenie masy w porównaniu z poprzednią generacją modelu, redukując ją nawet o 120 kg, a także o zwiększenie sztywności nadwozia. Korzyści są oczywiste: nowa Mokka zużywa znacznie mniej energii, a jednocześnie jest dużo bardziej elastyczna i dynamiczna oraz dostarcza więcej przyjemności z jazdy.

Innowacje dla wszystkich: matrycowe reflektory IntelliLux LED® i najlepsze systemy wspomagające kierowcę

Nowa Mokka pozostaje wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Przykładami takich systemów są zaawansowany tempomat (ACC) i aktywne pozycjonowanie na pasie ruchu. W oświetleniu również zastosowano najnowsze technologie, w tym niespotykane w tym segmencie rynku adaptacyjne i nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED® złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty Mokki są standardowo wyposażone w elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, asystent automatycznego parkowania, system Flank Guard oraz układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Nowa Mokka zapewnia rozrywkę oraz łączność kierowcy i pasażerom. Oferta obejmuje systemy Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7‑calowym dotykowym kolorowym wyświetlaczem oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym kolorowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Monitory są zintegrowane z nowym kokpitem Pure Panel i zwrócone ku kierowcy. Wyświetlacz centrum informacyjnego kierowcy ma przekątną 12 cali.

Doskonała konstrukcja foteli jest wizytówką Opla. Klient może zamówić zarówno sportową Alcantarę, jak i klasyczną skórę - to niezwykły wybór jak na segment Mokki. Najwyższa opcja obejmuje podgrzewany skórzany fotel kierowcy z funkcją masażu. Kierowca i pasażer z przodu mogą umieścić swoje smartfony na specjalnej półce w konsoli centralnej, gdzie kompatybilne smartfony mogą być ładowane indukcyjnie (bezprzewodowo).

[1] Podane wstępne wartości zużycia paliwa/energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od codziennych warunków i czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyka trasy, temperatura zewnętrzna, a także korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji oraz funkcji wstępnego rozgrzewania lub schładzania wnętrza na postoju.

[2] Podane wstępne wartości zużycia paliwa/energii i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC, aby umożliwić porównanie z innymi pojazdami.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gergonne Polska  Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
DSR S.A.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
NESDESIGN Sp. z o.o.