Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
hr_logoPierwszy kwartał 2017 zakończył się dla Audi solidnym zyskiem operacyjnym. Mimo, że przychody ze sprzedaży mieściły się na poziomie I kwartału 2016 roku, to wskaźniki zysku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym zaszło szereg nieplanowanych zdarzeń, nieco wzrosły.

Operacyjna rentowność ze sprzedaży po pierwszych trzech miesiącach roku 2017 wynosi 8,7 procent.

Od stycznia do marca 2017, producent z Ingolstadt dostarczył 422 603 samochody marki Audi, notując równocześnie zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Ameryce Północnej, najlepszy pierwszy kwartał sprzedażowy w całej swej historii. Ze względu na czasowo trudną sytuację w Chinach, gdzie Audi znajduje się obecnie w trakcie precyzowania wraz ze swoimi miejscowymi partnerami strategii kolejnej fazy wzrostu, sprzedaż na całym świecie była o 7,3 procent niższa niż przed rokiem (455 869 sprzedanych aut).

Przychód ze sprzedaży w pierwszym kwartale: 14 mld 378 mln euro, sięgnął prawie poziomu zeszłorocznego (14 mld 511 mln euro). Największy wpływ na taki wynik miała świetna sprzedaż nowych modeli Audi Q2 i A5. Zysk operacyjny 1 mld 244 mln euro (2016: 1 mld 202 mln), odzwierciedla nie tylko sukces nowych modeli, ale także wyższe zyski będące pochodną stosowania walutowych instrumentów zabezpieczających transakcje. Ujemny wpływ na zyski miały natomiast wyższe wydatki na rozbudowę międzynarodowych struktur produkcyjnych oraz na rozwój gamy modelowej i rozwiązań technicznych. W przeciwieństwie do roku ubiegłego, na zysk operacyjny w pierwszym kwartale 2017, nie miały wpływu straty nadzwyczajne (2016: 100 mln euro).

„Z 8,7 procenta rentowności operacyjnej, spokojnie mieścimy się na koniec trudnego kwartału w naszym docelowym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent” – podsumował Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i IT. W ubiegłym roku operacyjna rentowność wyniosła 8,3 procent. „Na nadchodzące miesiące zakładamy równie trudne warunki ramowe, ale dzięki wprowadzaniu na rynek nowych modeli, jesteśmy dobrze na nie przygotowani” – dodał Strotbek. Ponadto Audi konsekwentnie zwiększa dyscyplinę wydatków i dzięki programowi przyspieszenia i rozwoju „Speed up!” stara się, by zmiany strukturalne, również w przyszłości, finansować ze środków własnych.

Zysk koncernu Audi za okres od stycznia do marca wyniósł 1 mld 425 mln euro przed opodatkowaniem, co oznacza wzrost o 48,6 procent wobec porównywalnego okresu roku ubiegłego (959 mln euro). Wzrost, to przede wszystkim efekt znacznie wyższych dochodów. Dla przykładu: finansowe zaangażowanie w spółkę HERE oferującą cyfrowe mapy, przyniosło dochód w wysokości 183 mln euro, liczony metodą „equity”.

Wpływy pieniężne netto wzrosły w pierwszym kwartale do 1 mld 517 mln euro (2016: 1 mld 185 mln euro). To rezultat nie tylko programu „Speed Up!”, ale także niższych wydatków inwestycyjnych w poszczególnych firmach grupy oraz podwyższenia kapitałów.

Prognoza dla przedsiębiorstwa na cały rok nie uległa zmianie. Celem, zarówno w zakresie sprzedaży, jak i przychodów, jest niewielki wzrost w stosunku do roku 2016. Audi spodziewa się, że osiągnie operacyjną rentowność mieszczącą się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent przychodów ze sprzedaży.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Poliamid Plastics Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.