Georg Utz (do 31 grudnia 2019)
Stokvis Tapes (do 8 styczeń 2020)
GALWANO PARTNERS do 03.02.2020
VIA (do 31 grudnia 2019 r.)
MTM (do 10. stycznia 2020)
Hauck Heat Treatment (do 05.12.2020)
ITA do 31.01.2020
27 listopada br. pierwsze autobusy elektryczne Solaris Urbino electric, które MPK Poznań zamówiło w grudniu minionego roku, zostały uroczyście włączone do regularnego ruchu liniowego.

W inauguracji nowych pojazdów udział wzięli m.in. Jacek Jaśkowiak, Prezydent Poznania, Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań oraz Javier Calleja, Prezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach S.A.

Na mocy umowy podpisanej między przewoźnikiem MPK Poznań a firmą Solaris Bus & Coach S.A., do Poznania dostarczonych zostanie łącznie 21 autobusów elektrycznych marki Solaris. 15 nich to przegubowe pojazdy Solaris Urbino 18 electric, pozostałe 6 to autobusy o długości 12 metrów Solaris Urbino 12 electric. W pierwszej kolejności do stolicy Wielkopolski trafią autobusy dwuczłonowe, natomiast zakończenie realizacji całego kontraktu planowane jest na luty 2020 r.

Przekazanie Urbino 18 electric w Poznaniu Solaris 3
- Pierwsze w Poznaniu autobusy elektryczne uruchamiane są dziś na liniach pasażerskich. To bardzo ważny dzień w historii poznańskiej komunikacji - powiedział w trakcie uroczystości Jacek Jaśkowiak, Prezydent Poznania. - Miasto stawia na wysoką jakość życia mieszkańców, a istotnym elementem tych działań jest dbałość o stan powietrza. Cieszę się, że miejski przewoźnik, spółka MPK Poznań, od lat konsekwentnie wymienia tabor na taki, który spełnia najwyższe wymagania dotyczące emisji zanieczyszczeń. Zakup autobusów elektrycznych to kolejny krok w realizacji przyjętej strategii -.

Przyjazne środowisku autobusy, na które zdecydował się poznański przewoźnik, zostaną wyposażone w baterie Solaris High Power. W przypadku 12-metrowych Urbino magazyny energii będą miały pojemność 116 kWh, w przegubowych zaś 174 kWh. Baterie będą przystosowane do szybkich i częstych ładowań prądem o mocy nawet do 560 kW. Elektrobusy będzie można naładować zarówno przez pantograf umieszczony na dachu, jak i przez klasyczną wtyczkę. Modele dostarczone do Poznania będą posiadać gniazda ładowania plug-in po obu stronach autobusu, co ułatwi uzupełnianie energii z tej samej ładowarki w kilku pojazdach jednocześnie. -.

Poznańskie autobusy elektryczne to pojazdy niskopodłogowe, przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności oraz dla podróżujących z wózkami dziecięcymi. Są wyposażone w rozbudowany system informacji pasażerskiej, składający się z m.in. czytelnych tablic kierunkowych, wewnętrznych wyświetlaczy LED oraz głosowej zapowiedzi przystanków. Z myślą o osobach niedowidzących, przyciski dodatkowo oznaczono inskrypcją w alfabecie Braille’a. Dla podniesienia komfortu podróżnych podpoznański producent wyposażył autobusy w klimatyzację, energooszczędne oświetlenie w technologii LED oraz ładowarki USB w przestrzeni pasażerskiej.

- Tak jak w 1996 roku dostarczaliśmy nasze pierwsze niskopodłogowe autobusy do Poznania, tak dzisiaj dostarczamy pierwsze całkowicie bezemisyjne, elektryczne autobusy dla stolicy Wielkopolski. Jestem dumny z faktu, że nasza firma, która niezwykle dużą wagę przykłada do rozwoju zrównoważonego transportu, przyczynia się do poprawy jakości życia mieszkańców Poznania - powiedział Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.




0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ZEM Sp. z o.o.
Shapers Polska Sp. z o. o.
 A. Kayser Automotive Systems Polska Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
GABEC
Przedsiębiorstwo Techniczno-Handlowe EUROTOM Sp. z o.o.