Przejście na pojazdy elektryczne (EV) to trudna droga dla producentów samochodów. Firmy o długiej tradycji, które produkowały pojazdy z silnikami spalinowymi, wkraczają teraz w zupełnie nową dziedzinę platform pojazdów. Przyjrzyjmy się najważniejszym wyzwaniom stojącym przed branżą produkcji pojazdów elektrycznych i poznajmy najnowsze innowacyjne rozwiązania na horyzoncie.
3 stycznia 2024 r. została podjęta uchwała o postawieniu zakładu silników FCA Powertrain Poland Sp. z o.o. w stan likwidacji. Zwolnienia grupowe obejmą całą, 468-osobową załogę (od lutego do maksymalnie grudnia 2024 r.). Teraz związki zawodowe poinformowały o porozumieniu w sprawie odpraw.
Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jeep Avenger BEV, wyprodukowanych w Polsce, wyposażonych w opcję E-call, urządzenie może komunikować się z kierowcą wyłącznie w języku francuskim, dopóki pomoc nie odpowie na wezwanie.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. Wiodący dealer samochodów używanych podawał nieprawdziwe informacje o cenie oferowanych pojazdów.
W 2024 roku miesięczne wynagrodzenia w zakładzie Adient Seating Poland w Bieruniu wzrosną w sumie o 700 zł brutto. Porozumienie w tej sprawie przedstawiciele zakładowej „Solidarności” podpisali z pracodawcą 19 stycznia.
W grudniu 2023 r. produkcja sprzedana przemysłu była niższa o 3,9% w porównaniu z grudniem 2022 r., kiedy notowano wzrost o 1,0% w stosunku do analogicznego okresu 2021 r., natomiast w porównaniu z listopadem 2023 r. spadła o 9,8%.
22 stycznia br. prezes zarządu Katowickiej SSE dr Janusz Michałek wręczył decyzję o wsparciu dla BMZ Poland Sp. z o.o. Decyzję odebrała dyrektor finansów spółki p. Lucyna Grabowska.
Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Fiat Doblo, indeks nośności opon może być niższy niż deklarowane obciążenie osi tylnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności